Kako je jednom rekao mudri unutarnji dizajner Christopher Leach, „budite hrabri i ukrasite tamnim bojama. To ne znači da ćete završiti s prostorijom u Stygijskoj tami. Ako prostor ne prima puno prirodne svjetlosti, nema žute boje ili svijetle bijele koja će to popraviti.“ Umjesto toga, odlučite se za duboku mornarsko plavu ili krv crvenu boju i rezultat će biti prostor koji vas potpuno obuhvaća. Isto vrijedi i za mračne prostorije bez očitih značajki; dobro odabrana tamna boja može biti transformirajuća. Prikupili smo naše omiljene primjere kako tamne prostorije mogu biti napravljene na pravi način. Ne bojte se tame…
U viktorijanskoj vili Tom Morrisa, zidovi spavaće sobe obojeni su u ‘Olive Colour’ marke Little Greene, što predstavlja savršenu pozadinu za veliki umjetnički rad iznad kamina. Tamna boja ističe bogate plavetnilo stolice od antiknog nizozemskog platna iz Howe Londona i Melin Tregwynt pokrivač na krevetu, ispod kojeg se nalazi turski cicim kilim iz Francesca Gentilli. U kaminu je izložena pepeljara Anthonyja Bryanta, dok je na mantelpieceu apstraktna slika Giovannija Mattia. Svjetlo iz sedamdesetih godina od Florians Schulza odabrano je kako bi dodalo interes prostoru.
Unutarnja dizajnerica Nicola Harding koristi crne pločice kroz ovu šarmantnu kuću uz rijeku, primjenjujući ih u tri različita prostora, u različitim nijansama. Ovdje, crne bejmat pločice iz Emery & Cie pružaju dramatičnu pozadinu za predivan stol iz 19. stoljeća i vintage obojeni stolac. Drveni rad u boji ‘Aubergine’ iz Pure & Original i stari industrijski svjetiljka potječu od Matthew Coxa. U ovoj potencijalno izazovnoj uskoj prostoriji, reflektirano svjetlo usmjerava pogled u sljedeću prostoriju, čineći je prostranijom.
Obloga u dnevnoj sobi Sasha Sarokina – koju je dizajnirala Lucy Mayers – obojena je u Du Cane od Papers and Paints. „Boja mi stvara toliko topline,“ kaže Sasha, „a izbori su na neki način bili intuitivni. Volim žutu i volim smeđu, pa sam otprilike znala što želim, no suradnja s Lucy bila je izuzetno korisna. Na primjer, znala sam da želim crne okvire u dnevnoj i blagovaonici, i možda bih se odlučila za potpuno crnu, ali Lucy je rekla ne, ovo je crna koju želite. Poslala mi je Du Cane od Papers and Paints, što je prekrasna zelena-crna boja – jednostavno me vodila do savršene boje.“
Rachel Chudley odabrala je duboku i tintastu plavu-crnu (prilagođena nijansa) u hodniku projekta kuće u Highburyju objašnjavajući svoj odabir: „To je poboljšalo prekrasno svijetle sobe koje se nalaze uz hodnik, koje koriste svoju južnu orijentaciju. Tamni hodnik djeluje kao neka vrsta portala koji vas vodi od ulice i uranja u svetište. Strop je identične visine kao onaj u dnevnoj sobi, ali jer smo obojali zidove i strop hodnika u istu tintastu nijansu, dnevna soba se čini višom i svjetlijom u usporedbi. Ova kontrast može zvučati škrto, ali čini se kao hodanje kroz duboku, zaraslu šumu i izlazak na čistinu preplavljenu dnevnim svjetlom.“
Dizajner Nicky Haslamov bivši stan u zapadnom Londonu ispunjen je dramom. Tamni zidovi postaju još teatralniji s kanopijem u crnoj boji, inspiriranom crtežom Cecila Beatona.
Kupac umjetnina i stilistica Annabel Bevan obojila je svoju kupaonicu u ‘Livid’ od Little Greene, dok je Drummonds kadu obojila u ‘Persian Yellow’ od Papers & Paints. Duboka plava pruža prekrasan kontrast toplim crvenim tonovima u slici iznad kamina.
Potraga za londonskim pied-à-terreom dovela je klijente Bena Pentreatha neočekivano do ove georgijanske kuće koju je rekonfigurirao i ukrasio u svom slojevitom prepoznatljivom stilu. Blagovaonica ima zidove obojene u ‘Bromine’ od Emente, što čini nebesku pozadinu za umjetnost.
Ben Pentreath je svakoj prostoriji ove velike kuće dao svoju osobnost, kombinirajući boje i teksture s zanimljivim komadima iz različitih perioda. Zelensko-smeđi grasscloth u ovoj prostoriji je u boji koju Ben opisuje kao “svježe položena krava”. „Volim bogatstvo koje grasscloth donosi; ima toliko više dubine nego ravna boja,“ kaže. „Morate upozoriti klijente da su spojevi između panela vidljivi, ali nikad nisam smetao taj efekt,“ dodaje Ben.
Arhitekt Jonathan Rhind i dizajnerica Nicola Harding pomogli su obnoviti duh osamnaestostoljetne kuće u Bathu koja je bila zbrka studentskih soba, dodajući karakterističan namještaj i pametne kombinacije boja. Ovdje tamni zidovi kontrastiraju s blijedim kamenom stepenica i poda. Nekoliko velikih žarulja sa filamentom na različitim visinama na uvijenim svilenim kabelima vise preko hodnika na vrhu stepenica.
Lucy Mayers je izradila impresivnu transformaciju svog malog stana u Kensingtonu, pretvorivši ga iz dosadnog „standardnog studentskog najma“ u prostor pun osobnosti i iznenađenja. Kuhinja je obojena u ‘Du Cane’ od Papers and Paints. Pločice su dizajn Fameed Khaliquea ‘Urban Gold’. Dizajnirana je da nalikuje baru, s glamuroznim premazom u pločicama koje izgledaju kao mesing, ali su zapravo porculanske. U interijeru koji viče, poput ovog, Lucy napominje da pomaže imati ponovljene teme koje pružaju osjećaj koherentnosti; boje mogu funkcionirati na taj način, a duboke plave, zelene i tople crvene se ponavljaju u svakoj prostoriji. Motivi također mogu pomoći; bambus je jedan od motiva koji se pojavljuje na mesinganim ručkama kuhinjskih ormarića, na držaču zavjesa u dnevnoj sobi i u Pierre Frey tapeti u zlatnoj sobi.
Nekada skučen i neskladan, Isabella Worsley pretvara ovu seosku kuću u koherentnu i prostranu kuću za mladu obitelj koja se seli iz Londona na selo. Ured služi i kao TV soba, s tamnom shemom boja temeljenom na antiknom kilimu iz Susan Deliss na otomanu. Zidna boja je ‘Livid’ od Little Greene, a prilagođeni sofa je obložen Rose Uniackeovim ‘Jumbo Corduroy’ u garnetnoj boji. Isabella je napravila jednostavan rolo u lanenom materijalu ‘Oaksey’ od Lewis and Wood, ali je učinila bogatijim s vezom Temera od Susan Deliss na prednjim rubovima. Stolica za noge obložena je Claremontovim ‘Ikat Stripe’.
Ova neobična kuća u gotičkom revivalu u sjevernom Londonu ima dramatičan interijer Maddux Creativea, koji je koristio tapetu Morris & Co’s ‘Compton’ kako bi obuhvatio prostor u spavaćoj sobi.
Preuzimanje dekoracije devetospratne kuće za klijente iz Amerike moglo bi zastrašiti neke, ali Bryan O’Sullivan i njegov studio vidjeli su to kao priliku za eksperimentiranje s bojama i rad s nizom zanatlija kako bi stvorili nešto jedinstveno i puno karaktera. Da bi transformirao prednju sobu u tehnicolor prostor, Bryan je dizajnirao novu biblioteku i obojao je u bogatu nijansu tirkizne boje te naručio Matthew Braya da lakira strop u zlatno-muškatnoj nijansi. Viseće vintage svjetlo je od Paavo Tynella.
Dizajner Self-Portraita Han Chongov londonski dom je mirno utočište. Pet i pol etažni betonski prostor u Shoreditchu nudi svježi pogled na minimalizam. Chong je transformirao dodatnu spavaću sobu u biblioteku (najčešće čita umjetničke knjige) s hodnikom i stepeništem oko njega. Žuti Gerrit Rietveld stolac dodaje boju protiv prilagođenog terrazzo poda, kontrastirajući s tamnim detaljima police za knjige.
Dizajnerica interijera Pandora Taylor pretvorila je nekadašnju ruinu kuće u jugozapadnom Londonu u izložbeni prostor za njezin duhovit i nekonvencionalan pristup dekoraciji. Dnevna soba se otvara prema kuhinji. Pandora je stvorila zakriveni kauč, dok su taburei njezin vlastiti dizajn ‘Humbug’. „Uvijek želite staviti noge na stolić,“ kaže ona, „pa radije koristim ove umjesto toga.“
Rachel Allen ostavila je svoj trag na cijenjenoj kući Hugenotskih tkalaca iz 18. stoljeća u Spitalfieldsu, osvježavajući i igrajuci se s tamnim prostorima te dodajući nježne boje kroz boje i tekstil. Zidovi dnevne sobe na prvom katu obojeni su istom plavom bojom koju je kuća imala kada je vlasnica kupila nekretninu 2019. godine, jer se pokazala kao vrlo uspješna. Ta mračna pozadina koju je Rachel obogatila crvenim, crnim i nekoliko svjetlijih tonova pruža izuzetno dojmljiv efekt.
U glavnoj kupaonici svog doma, dizajner Robert Moore obojao je zidove u duboku plavu boju ‘Basalt’ od Little Greene. Na zidovima su aplicirani okvirni elementi za francuske empire stropne svjetiljke i ogledalo iz pedesetih godina prošlog stoljeća.
Dizajner Adam Bray transformirao je tipičnu konverziju iz osamdesetih godina u istočnom Londonu za mladog klijenta, stvarajući prostor koji je ‘taman, uzbudljiv i seksi’ koristeći kombinaciju crvene boje krvne boje i maslinasto zelene boje iz Papers & Paints. ‘Murrey Red’ iz Papers & Paints korišten je u ovoj prostoriji; svjetlosni sjaj odražava svjetlost, dok je 19. stoljeća alabasterna svjetiljka odabrana kako bi unijela zreliji ugođaj.
Duboka crvena boja krvne boje pruža bogatu pozadinu za portret iz tridesetih godina španjolsko-kubanskog umjetnika Joséa Segura Ezquerra i sjenilo lampe napravljeno od antickog sarija u ovom stanu Douglasa Mackiea.
Duboki ormari okružuju vrata u uredu, koji je obojen u predivnu duboku boju šljive. Najviši ormari i gornje police za knjige pristupaju se kliznom brončanom ljestvom. Stolica Howard s pozlaćenim nogama koju je dizajnirao Douglas, obložena je svilenim baršunom od Hollanda & Sherrya.
Hodnik ili galerija idealno su mjesto za knjižnicu koja se proteže od poda do stropa. „Nikada se nemojte bojati povećanja; prostorije mogu biti i teatralne i udobne istovremeno,“ kaže Emma Burns, dizajnerica u Sibyl Colefax & John Fowler. Lekcija je naučena od legendarnog dizajnera Rogera Banks-Pyea i izvedena u The Dovecoteu, Emminom domu na selu.